De Veldhoek
Nieuwe website
De Klantvraag
“Als nieuwe eigenaar van De Veldhoek lijkt het me goed om een nieuwe huisstijl door te voeren en daar past ook een nieuwe website bij. Willen jullie hier in meedenken en het uiteindelijk natuurlijk ook realiseren?
De opdracht
Eigenaar Wilco van Dam en chef-kok John Bode weten heel goed welke identiteit ze aan De Veldhoek willen hangen. Het moet vooral een streekrestaurant zijn met eerlijk en puur eten. Ze profileren zich graag met een lage drempel voor bezoekers en hechten grote waarde aan samenwerking met leveranciers uit de streek. Die elementen willen ze graag terugzien in het concept van de nieuwe website.
Na een eerste kennismaking, waarbij we de grenzen hebben verkend, is onze creatieve taalvirtuoos Rudi Buitenkamp met Wilco en John de diepte in gegaan. In die ontmoeting is het fundament neergezet van de huidige website. Belangrijke pijlers zijn de ‘Sallandse Streken’ (de streekproducenten), ‘Happen met de baas’ (samen eten met personeel voor een zacht prijsje) en de ‘Kliekjesdag’ op maandag (een heerlijke maaltijd samengesteld uit producten die zijn overgebleven van het weekend).
We zijn van mening dat we een mooie mix hebben gevonden tussen een professionele uitstraling en de lage drempel. Dat vind je terug in de opzet van de website, het kleurgebruik en de geschreven teksten. Voordat onze tekstschrijver aan de slag ging, is eerst een zoekwoordenanalyse gedaan. Deze woorden zijn voor een groot deel verwerkt in de diverse teksten. Het resultaat: het is lekker leesbaar en De Veldhoek is goed vindbaar in de zoekmachines!