Frisson Events
Concept en Logo ontwikkeling
De klantvraag
De voetjes gingen van de vloer toen DJ Jasper Esman ons kantoor binnenwandelde en onze expertise inschakelde om een nieuw logo te ontwerpen. Jasper was toe aan de volgende stap. Na jaren parttime DJ te zijn geweest was de tijd namelijk rijp. Hij nam ontslag bij zijn werkgever om fulltime aan de slag te gaan als ondernemer in de evenementenbranche. De naam DJ Jasper ging overboord en hij bedacht zelf zijn gloednieuwe naam: Frisson Events. Frisson betekent kippenvel in het Frans. En dat is wat Jasper mensen wil bezorgen op feesten, bruiloften en partijen.
De opdracht
Fijn als een ondernemer precies kan vertellen wat de wensen zijn. Van Jasper mochten we voor het nieuwe logo helemaal losgaan met onze creativiteit, maar gelukkig kregen we wel een aantal kaders mee. We zijn aan de slag gegaan met blauw, want dat is de lievelingskleur van Jasper. En als secundaire kleur hebben we gekozen voor het energieke oranje.
Jasper zag al helemaal een stoer en hip logo met een beeldmerk voor zich. Eentje die goed te gebruiken is als avatar op de social mediakanalen. In het beeldmerk hebben we de F en de E met elkaar gecombineerd in een ronde vorm. We hebben het beeldmerk schuin gepositioneerd om de beweging, de frisheid en de spontaniteit te benadrukken. In het beeldmerk vind je zowel ronde als hoekige vormen om het geheel speels en stoer te maken. Op onze vraag aan Jasper wat hij het liefst doet antwoordde Jasper; making memories. En daar werd de bijpassende pay-off geboren.
De reactie
“Wow. Ik ben helemaal verkocht aan dit logovoorstel. Geweldig! Precies wat ik voor ogen had.”
– Jasper Esman
Bekijk de website voor meer informatie over Frisson Events.